ÖFK-tv: Malcolm Stolt provspelar för ÖFK

Han är bara 19 år gammal men har siktet instället att ta en plats i ett allsvenskt lag.

Just nu tränar Malcolm Stolt med ÖFK, det lag som han följt sedan han var en liten grabb och som ligger honom väldigt varmt om hjärtat.

Egentligen är det som en saga. Malcolm Stolt har föräldrar som bor i Jämtland och väldigt tidigt började han fatta tycke för ÖFK och det sätt som klubben spelade fotboll på.

-Jag gillade att de ägde matcherna och spelade en fotboll som var fantastisk att se när de kom upp i Allsvenskan.

Malcolm Stolt har precis genomfört första träningen med sitt drömlag, ÖFK i ÖP-hallen. Han ler och ser lycklig ut.

-Det var lite svårt från början på träningen men jag tycker själv att jag kom in bra efter ett tag. Det var otroligt roligt att få träna med ÖFK, säger Malcolm och ler igen.

Han är killen som under förra säsongen gjorde 30 mål och 18 assist på 33 matcher i Örebro SK:s ungdomslag. Han tyckte själv att han skulle få chansen i ÖSK:s A-lag. Men inte då. Istället är han nu i Östersund för att ta en plats i ÖFK:s trupp.

-Det här är magiskt att få vara med här. Jag har ju följt hela resan som ÖFK har gjort och att nu få vara här och vara en del av laget känns magiskt.

Mittfältaren beskriver sig själv som löpstark mittfältare med bra teknik. Han är självsäker med vad han vill med sitt provspel.

-Jag vill ha ett kontrakt med ÖFK!

ÖFK tränar igen i morgon fredag i ÖP-hallen klockan 11.00.