ÖFK-tv: Målskytten Dino dagen efter – se målet här

Dino Islamovic gjorde igår sitt femte mål för säsongen när ÖFK besegrade IFK Norrköping med 2-1 på hemmaplan.

-Jag borde ha gjort mål redan i den första halvleken, men nu vinner vi ändå, menar Dino.

Dino ser lite trött ut dagen efter segermatchen mot Norrköping. Han har varit förkyld i drygt en vecka nu, mot Sirius spelade han trots att han kände sig lite krasslig. Mot IFK Norrköping var tanken att hans skulle spela 60-70 minuter. Men så blev det inte.

-Jag var trött på slutet och hade kramp men då blev både Sam (Mensiro) och Eirik (Haguan) skadade och fick gå ut. Och Marco (Weymans) var också trött. Så det var bara att fortsätta springa och spela, förklarar Dino.

Dino är mycket nöjd med hur ÖFK genomförde matchen. Det var bra inställning redan från start. Efter en lång rad med matcher utan en trepoängare ville man nu visa sig själva och publiken att de kan vinna matcher igen.

-De får en frispark på slutet och går för ett segermål. Men det var många som offrade sig och gick för en maxsprint då och vi visar vilja och får in bollen. Hosam gör en riktig bra prestation och vi springer alla fram till honom och gratulerar honom.

Förutom Dino så spelade Francis Baptiste i anfallet. Unge Baptiste gjorde det riktigt bra och Dino gav honom några råd inför matchen för att lugna honom.

-Jag sa att jag förstår om han är nervös inför sin första seniormatch med mycket tankar. Jag tycker att han gör det bra, han springer mycket och skapar nytta till oss andra. Han var ju nära att göra mål.