ÖFK-TV: Möt nya spanska anfallaren Brian Martin

Brian Martin anlände under förra veckan till Östersund och idag tränade han för första gången tillsammans med sina nya lagkamerater.

-Jätteroligt att vara här i Östersund och jag gillar vädret, sa 24-åringen på plats i 28 gradig värme på Jämtkraft Arena.

Precis innan transferfönstret stängde för den här gången kunde ÖFK skriva ett avtal med en spelare från Teneriffa. 24-årige Brian Martin anlände i slutet av förra veckan till Östersund och idag har han tränat tillsammans med laget som en del av uppladdningen inför matchen på lördag mot IFK Norrköping.

-Det här är ett bra steg för mig i min utveckling, säger Brian Martin. Jag tycker att det ska bli roligt att spela i Sverige och Allsvenskan.

Vad är dina bästa egenskaper?

-Jag är en målgörare. Jag är snabb och hoppas och tror att jag kan utnyttja den i Allsvenskan.

Nu senast har han spelat i andradivisionen i Spanien i Teneriffa. Han har tillhört det spanska laget under hela sin ungdom och gjorde debut i A-laget som 16-åring.

Han har läst på lite om sin nya hemstad och om Allsvenskan. Han har tittat på lite matcher på nätet och när vi frågar honom om svenska spelare nämner han förstås, Ibrahimovic.

Brian Martin är spelklar redan nu och kan alltså, om Ian Burchnall vill, spela redan på lördag mot IFK Norrköping.