ÖFK-tv: Nebiyou Perry, 19 år är ÖFK:s nästa nyförvärv

ÖFK fortsätter att värva ungt. Nu har klubben gjort klart med 19-åriga Nebiyou Perry som skrivit på för tre år för Östersunds FK.

-Jättekul att vara här i Östersund, säger Perry till ÖFK:s hemsida.

Nebiyou är född 2 oktober 1999 i New York och har dubbla medborgarskap. Han började spela fotboll vid 10-års åldern och spelade då för Vasalund och sedan för AIK.

-Jag flyttade sedan till Köln och spelade där ett tag men fick lite speltid.

Perry lånades sedan ut till Trelleborg i Superettan där han hunnit med att spela sju matcher och gjort ett mål under våren. Men nu har han alltså skrivit på för ÖFK.

Perry är mittfältare men har också spelat som släpande forward. Vilken roll han får i sin nya klubb ÖFK återstår att se.

-Jag vet inte så mycket om klubben och staden. Men jag vet att det är en bra klubb som spelar en rolig fotboll. Nu är jag glad att vara här och ska hjälpa klubben, säger Nebiyou Perry.

Perry har skrivit på ett treårsavtal med ÖFK. ÖFK:s tekniska direktör, David Webb är lyrisk över värvningen av Perry.

-Det här är en spelare som jag har haft koll på ett tag nu. Han har en stor potential att bli en storspelare i ÖFK. Han är otrolig duktig en mot en, säger Webb.