ÖFK-tv: Ny målvaktsduo när ÖFK möte Molde idag

Idag klockan 13.00 är det avspark för matchen mellan ÖFK och Molde på Akers stadium i Molde på den norska västkusten. Men med Aly Keita på landslagsuppdrag och en lättare skada på Sixten Mohlin har Ian Burchnall tagit in Edvin Olsson och brittiska Kelland Absolom som målvakter i dagens match.

ÖFK har tre riktigt bra målvakter, Aly Keita, Sixten Mohlin och Andrew Mills. Men just nu är ingen av de tre tillgängliga för spel i matchen mot Molde.

-Aly är ju på landslagsuppdrag och Sixten fick en smäll på knät i veckan, inget allvarligt alls men jag vill inte chansa eftersom vi bara är en vecka från premiären i Allsvenskan, säger Ian Burchnall på plats i Molde.

Det här betydde att goda råd var dyra. Eller egentligen inte. Edvin Olsson har tränat med ÖFK en längre tid nu och har ju tillhört föreningen sedan 12-års ålder. Att han skulle följa med till Norge var ju inget svårt beslut. Men en målvakt är ju lite lite att ta med sig i matchen mot Molde så Ian tog fram sin telefonbok och började fundera. Och hittade Kelland

-Kelland stod i mål i Ytterhogdal i division 2 förra säsongen, han är duktig och var nu hemma i Storbritannien utan kontrakt, förklarar Ian. Han har tränat med oss i veckan och följde med på den här resan.

Kelland Absolom är 21 år gammal och från Swansea och har stått i mål i Wighams U18-lag men också i Wales U17 och U19-landslag. Nu är han utan kontakt och därför hade han inga problem att ansluta till laget i veckan och nu följa med på resan till Molde.

När det gäller Sixten Mohlins skada är det ingen fara, han fick en smäll på knät i veckan men hans frånvaro från träningsmatchen är en ren försiktighetsåtgärd enligt Ian Burchnall.