ÖFK-tv: ÖFK vann testmatch mot Ytterhogdal

Dagens avsnitt av ÖFK-tv berättar Bobo Sollander om hur viktig träningsmatcher är för spelarna i ÖFK. ÖFK spelade just idag en träningsmatch mot Ytterhogdal, en match som ÖFK vann med 11-0.

ÖFK fortsätter alltså att matcha mot division 2-laget Ytterhogdal. Idag spelades en träningsmatch där ÖFK matchade två olika lag i de båda halvlekarna. Ytterhogdal hängde bra med från start men i och med att ÖFK kunde byta ut elva pigga spelare i halvtid var det inte konstigt att siffrorna skenade iväg på slutet.

Målskyttar i matchen var Henrik Bellman (2), Francis Baptiste (2), Ravel Morrison (2), Jarell Sellars, Charlie Colkett och Alhadji Gero. Dessutom ytterligare två målskyttar som i skrivande stund är okända!

Men att spela träningsmatcher, hur är det egentligen? Är det svårt att tända till? Är det svårt att verkligen göra den där glidtacklingen? Bobo Sollander reder ut hur det är för spelarna som ska spela träningsmatcher.

-I vårt fall är det många spelare som vill visa tränarstaben att de ska vara med när Allsvenskan startar den 31 mars, förklarar Bobo.