ÖFK-TV: ÖFK:s defensiv imponerar

ÖFK tillhör ett av de lag som släppt in minst mål i Allsvenskan i år. Aly Keita har dessutom hållit nollan åtta gånger i år. ÖFK:s defensiv är med andra ord väldigt bra. ÖFK-TV har träffat David Preece som berättar hur han jobbar med sina målvakter och gör dem bättre!

ÖFK fortsätter att imponera i Allsvenskan. Fyra raka segrar och sedan två oavgjorda matcher. 21 insläppta mål på 20 matcher gör att ÖFK ligger på en nionde plats i Allsvenskan med en tredje del kvar att spela av säsongen 2020.

-Detta beror förstås på många saker, inte bara att vi har bra målvakter, berättar David Preece, målvaktstränare i ÖFK.

David jobbar hela tiden med att utveckla ÖFK:s tre målvakter, träningen som genomförs är anpassad till olika sekvenser som dyker upp i matcherna.

Se hela intervjun med David Preece i ÖFK-TV!