ÖFK-tv: På fredag kommer beskedet om när vi startar säsongen

På fredag kommer troligen besked från Folkhälsomyndigheten när det gäller start för Allsvenskan i fotboll.

-Det ska bli skönt att få ett definitivt besked att vi får starta Allsvenskan, säger Ian Burchnall efter dagens träning.

Folkhälsomyndigheten har sagt att de ska komma med besked när det gäller Allsvenskan i fotboll och Superettan denna vecka. Beskedet ska komma på fredag och alla hoppas vi på ett positivt besked att ÖFK och de andra lagen i Allsvenskan ska få börja spela igen.

-Vi får ju nya besked nästan varje vecka men nu hoppas vi att beskedet innebär att Allsvenskan ska starta igen, säger Ian Burchnall.

ÖFK tränade som vanligt idag på ett soligt Jämtkraft Arena. Samtliga spelare förutom Marco Weymans var ute på planen och njöt.

-Spelarna kör på bra och det är hög intensitet på träningarna. Vi skulle behöva några träningsmatcher innan Allsvenskan startar. Men jag tror att vi hinner få in det, förklarar Ian.

Se tv-inslaget med Ian Burchnall ovan!