ÖFK-tv: Perry fortsätter att övertyga – redo för derbyt

I förlustmatchen mot AFC Eskilstuna fick han väldigt bra betyg. Nu är han redo för sitt första derby i ÖFK-tröjan.

-Vi vill ha revansch efter förlusten mot Eskilstuna och kommer att vinna, säger Nebiyou Perry till ÖFK-tv.

Nebiyou Perry har varit i ÖFK en kort tid, han dök upp under sommaruppehållet och har ett förflutet i AIK:s ungdomslag. Efter tiden i AIK gick han till FC Kölns andralag men lånades ut till Trelleborg i Superettan innan han tog steget över till ÖFK i mitten av juli.

Perry imponerade tidigt på träningarna och fick chansen att spela från start i matchen mot AFC Eskilstuna.

-Jag var väldigt nervös före matchen men allt eftersom matchen gick så släppte det. Nu siktar vi framåt emot derbyt mot Sundsvall. Jag har inte spelat ett derby tidigare men har mött Sundsvall när jag spelade mot AIK, berättar Perry efter sista träningen innan derbyt.

Du fick bra betyg av de flesta efter matchen. Hur känner du för det?

-Jättekul att de tyckte att jag var bra. Men vi förlorade matchen och då spelar det ingen större roll.

På den sista träningen inför derbyt fortsatte Perry att ta för sig. En ung lovande spelare som spås en lysande framtid.

-Vi ska vinna mot Sundsvall. Tre poäng skulle sitta bra, säger den sympatiske Nebiyou Perry och går in i spelartunneln för att duscha och byta om.

ÖFK åker buss till Sundsvall på lördagsförmiddagen och matchen startar 18.00.