ÖFK-TV Premium: Isherwood har en bra känsla inför mötet med Mjällby

Han fick stå över de första matcherna i Allsvenskan men har sedan spelat mittback i de senaste tre. Thomas Isherwood är nu redo att vara med och slåss om platserna i startuppställningen i matchen mot Mjällby på måndagskvällen.

Han sliter och kämpar. Han hörs mycket på planen och med hans längd är det inte många som slår honom i luftrummet i eget straffområdet. Thomas Isherwood ser nu fram emot nästa match, den mot Mjällby på måndagskvällen.

Hemmaplan betyder förstås en fördel, även om det inte finns någon publik på läktarna. Hemmaplansfördelen ska nu ÖFK försöka utnyttja och därmed ta sin andra seger i ligan och den första på hemmaplan.

-Det är alltid skönt att gå in mot en match när man har vunnit. Efter en seger börjar man nu direkt se fram emot nästa match. Men man blir extra taggad efter en seger, förklarar Thomas Isherwood.

ÖFK har använt sig av framför allt tre backar, Isherwood, Eirik Haugan och Noah Sonko Sundberg. En trio som känner varandra bra och jobbar bra tillsammans.

-Vi fungerar bra ihop, vi kommunicerar på ett bra sätt och blir bättre och bättre.

Isherwood fick förra året chansen att spela i U21-landslaget och chansen finns även i år. Roland Nilsson, förbundskapten i U21-landslaget satt på läktaren nu senaste när ÖFK spelade hemma mot IFK Norrköping. Roland har ett gott öga till Thomas och förhoppningen är förstås att han ska få nya chanser i landslaget även denna säsong.

-Jag visste inte att han var här och kollade nu senaste men självklart hoppas jag att få chansen framöver i landslaget, menar Thomas.

Mjällby står för motståndet för ÖFK på måndagskvällen och det blir förstås en svår match.

-De har gjort det bra, vi måste matcha dem på bästa sätt för att besegra dem.

Hör hela intervjun med Thomas i ÖFK-TV Premium!