ÖFK-tv Premium: Upplev fotbollsgodis – Sirius-ÖFK på nytt

ÖFK fortsätter livesända klassiska matcher under #nostalgiveckan på Solidsport. Under fredagen kommer supportrarna återigen ha chansen att uppleva ett historiskt ögonblick. Då visas bortamatchen mot Sirius från hösten 2017.
– En grymt bra match kommer jag i håg, säger ÖFK-målvakten Aly Keita.Det var under en fantastiskt vacker septemberdag under hösten 2017 när ett formstarkt Östersund åkte till Stundenternas för en match mot IK Sirius i Allsvenskan.

Med en ännu en triumf i Europa League i ryggen så klev jämtarna den kvällen ut med en oerhörd pondus och bjöd på en offensiv uppvisning av högsta klass.

Nu har klubbens supportrar och alla andra intressenter chansen att återuppleva målfesten. Klockan 13.00 nu på fredag kommer matchen att livesändas via ÖFKTV på Solidsport.

– En grymt bra match kommer jag i håg. Jag höll nollan och jag fick passa fram till Ken Semas mål, berättar Aly Keita, målvakt i ÖFK i den matchen.

Matchen kommenteras av Niclas Lidström och Leif Widegren och kostar 39 kronor.
Genom att köpa matchen eller bli Månadssupporter stöttar du ÖFK ekonomiskt.

Här ser du matchen live!

Glöm inte bort att köpa stödbiljett till cupfinalen mellan ÖFK och IFK Norrköping!