ÖFK-tv: Ravel Morrison klar för Östersunds FK

Idag skrev 26-årige Ravel Morrison på för Östersunds FK. Morrison har skrivit på ett korttidskontrakt för klubben. Ravel har ett förflutet i Manchester United, West Ham, Queens Park Rangers och Lazio.

-Jätteroligt att vara här, säger Ravel Morrison på plats i Östersund.

Värvningen av Ravel Morrison slog ner som en bomb i fotbollssverige för en tid sedan, då var inget klart mer än att engelsmannen anslöt till ÖFK:s träningsläger i Marbella för att träna med laget. Men nu är det alltså helt klart, Ravel Morrison är en ÖFK-spelare och har tränat med laget i Östersund några dagar.

Nu har Ravel skrivit på ett kontrakt med ÖFK som gäller först och främst till sista juni.

Morrison var som ung otroligt talangfull och fick en fantastisk skola hos Manchester United. Hans karriär stannade upp och han testade på olika klubbar i Premiere League.

Nu senast spelade han i den Mexikanska ligan dit han var utlånad från italienska Lazio som han tillhört de senaste åren.

-Det är en fantastisk värvning för oss. David Webb, vår tekniska direktör, har gjort ett fantastiskt arbete. Han har tränat med oss ett tag och vi har pratat med honom om hans karriär och vad han vill. Det känns jättebra att han nu är vår spelare, säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

Ravel Morrison har inte spelat någon match sedan i somras då han avslutade sin sejour i Mexiko. Frågan är då när Ravel är redo att göra sin debut i ÖFK?

-Han saknar matchträning nu, han har ju inte spelat matcher sedan i somras men jag är övertygad om att han är 100 procent redo till starten av Allsvenskan, menar Ian.

Ian såg Ravel spela redan som 15-åring när han mötte Manchester United med sitt ungdomslag. Redan då blev Ian imponerad av Ravel som stack ut rejält bland de andra spelarna. Tekniken fanns redan då.

-Han är absolut en matchvinnare. Nu ska vi hjälpa honom att bli en riktigt bra fotbollsspelare här i ÖFK, avslutar Ian Burchnall.