ÖFK-tv: Rewan Amin inför derbyt mot GIF Sundsvall

På lördag kväll med avsparkstid klockan 18.00 är det dags för ÖFK att möta GIF Sundsvall i Sundsvall i Allsvenskans 19:e omgång.

-Det ska bli otroligt roligt att spela ett derby igen, säger Rewan Amin.

Förlusten mot AFC Eskilstuna i lördags är glömd, eller nästan glömd i alla fall. Nu tittar laget fram emot nästa match och den är emot GIF Sundsvall i Sundsvall och spelas på lördag kväll med avspark klockan 18.00.

Träningarna i veckan har varit intensiva och det är en trött Rewan Amin som vi träffar efter onsdagens träning.

-Det var varit väldigt bra träningarna denna vecka. Vi har haft hög intensitet och tränat på bra. Nu längtar vi efter matchen mot Sundsvall på lördag, ett derby som betyder otroligt mycket för bägge lagen, konstaterar Rewan.

Varför förlorade ni matchen mot Eskilstuna?

-Jag vet inte. Det var en mängd olika faktorer som innebar att det gick som det gick. Nu gäller det för oss att gå vidare och lära av de misstag som vi gjorde i den matchen. Vi började matchen bra och skapade mängder av chanser men får inte in något mål.

Matchen mot GIF Sundsvall blir det andra derbyt för säsongen, det första mötet slutade 1-1 hemma på Jämtkraft Arena.

-Jag förväntar mig att Sundsvall vill ha mycket boll men vi ska se till att de ska få jaga boll i den här matchen.

Matchen mot GIF Sundsvall spelas på lördag kväll med avspark klockan 18.00.