ÖFK-tv: Rewan längtar efter att matcherna drar igång

Rewan Amin startade i 17 av de 22 matcherna som hans spelade i ÖFK i Allsvenskan förra säsongen. Nu är han redo för nästa säsong och längtar just nu efter att träningsmatcherna sätter igång.

Han fyllde 24 år två dagar efter det att ÖFK återsamlades efter ledigheten. Han har nu varit i Östersund 1,5 år och tar hela tiden nya steg för att utvecklas som fotbollsspelare.

-Jag mår riktigt bra, det känns skönt att vi nu har startat träningen och kört igång säsongen. Jag har tränat hårt under vår lediga tid i november och december och följt Oscars schema som han har gjort till oss spelare, berättar Rewan Amin efter träningen i ÖP-hallen.

Rewan har ständigt ett leende på sina läppar. Han skrattar ofta men tar väldigt lite plats i ÖFK:s grupp. Han höjer sällan rösten men gör ett fantastiskt arbete under träningen.

-Faktum är att jag har kört lite hårdare än vad Oscars (Ljungblom, Fysio) ville att vi skulle köra, säger han och skrattar.

Efter sex veckors ledighet är det lätt att tro att i alla fall några av spelarna fuskat lite under ledigheten, men inte då. Rewan menar, precis som många andra har påpekat, att spelarna har gjort sin hemläxa och tränat på bra för att vara redo inför omstarten av säsongen.

-Intensiteten på träningarna är riktigt bra. Det känns som om spelarna är väl förberedda.

På lördag är det dags för första träningsmatchen för säsongen, ni möter GIF Sundsvall på bortaplan. Ser du fram emot den matchen?

-Ja, det gör jag. Visst är det kul att träna men det är mycket roligare att spela matcher. Det ska bli intressant att se hur vi ligger till som lag.

Matchen i Sundsvall spelas i Nordichallen och startar klockan 16.00 på lördag. Falkarna har en buss till Sundsvall och matchen sänds också på Discovery Networks streamingtjänst, Dplay.

ÖFK-tv är på plats och sänder från arenan en timme före matchen och uppdaterar resultat och händelser på sociala medier under matchens gång.