ÖFK-tv: Ronald Mukiibi tillbaka på Jämtkraft efter mästerskapet

Ronald Mukiibis är tillbaka i Östersund och på Jämtkraft Arena efter äventyret i Egypten och spel med Uganda i Afrikanska Mästerskapen.

-En fantastisk tid och en underbar upplevelse, säger Mukiibi till ÖFK-tv.

När han åkte till Ugandas träningsläger var han skadad och det var länge ovisst om han skulle komma iväg. Men någon veckas rehabträning på lägret inför mästerskapen i Egypten kände sig Ronald pigg i kroppen och fick en plats i landslagstruppen för Uganda.

-Jag kände mig pigg och jag fick spela i en av matcherna vilket var riktigt roligt. Det var en häftig upplevelse och ett minne för livet.

Ett minne för livet var också mötet med Liverpools stjärna Salah som Ronald stötte i hop med på dopingkontrollen efter en av matcherna i turneringen.

-Jag fick inte spela den matchen men fick i alla fall möta Salah, säger Ronald och ler.

Tillsammans med Aly Keita, ÖFK:s målvakt, såg sedan Ronald ÖFK:s match mot IFK Göteborg på tv i Egypten och såg lagkamraterna spela oavgjort i en tät match.

-Men nu är jag hemma igen och det är riktigt roligt att vara hemma med lagkompisarna igen. Att träna här hemma och att spela matcher igen.