ÖFK-tv: Så här tänker Ian inför ÖFK:s träningsmatch

I morgon torsdag spelar ÖFK sin tredje träningsmatch för säsongen. För motståndet står danska superligalaget Lyngby.

-Det blir en bra värdemätare för oss, Lyngby är ett bra lag, säger Ian Burchnall inför matchen.

Matchen på torsdagseftermiddagen (16.30 svensk tid) direktsänds i C-more och spelas på Estadio da Nora som ligger i närheten av Faro.

-Matcherna mot GIF Sundsvall och Brommapojkarna var bra för oss, nu steppar vi upp motståndet lite, menar Ian Burchnall efter dagens träning.

ÖFK har, i bägge träningsmatcherna, spelat 4-3-3 och mycket talar väl för att Ian väljer det upplägget i den här matchen också.

-Vi jobbar hårt för att få bra ordning på ett eller flera spelsystem. Det gäller att veta hur vi ska agera när vi har bollen och när vi inte har bollen. Jag tror att vi kommer att fortsätta att spela med en fyrbackslinje men sedan vet man inte.

-Jag hoppas att flera av spelarna kan spela lite längre än 45-50 minuter i den här matchen mot Lyngby. Vi har ju ytterligare en träningsmatch här nere i Portugal på måndag som vi måste förbereda oss för, förklarar Ian Burchnall.

Matchen på måndag 10:e februari spelas med avsparkstid 16.00 (svensk tid) och spelas på ÖFK:s träningsanläggning i Portugal, närmare bestämt vid Colina Verde Golf Resort i Moncarapacho.