ÖFK-tv: Säker seger över Ranheim med 2-0 i Norge

Östersunds FK:s andra träningsmatch för säsongens slutade med en 2-0 seger över norska Ranheim. Jarell Sellers gjorde 1-0 i första halvleken och 2-0 kom efter halvtid av Ludvig Fritzson.

-Skönt att vinna med 2-0, säger Ludvig Fritzson. Det kändes bra.

Matchen mot Ranheim spelades inomhus i fina ABRA-hallen. Ranheim slutade sjua i norska ligan förra året och som nykomling överraskade man många.

Träningsmatch nummer två för ÖFK började bra, ÖFK pressade högt och styrde spelet på det sättet som laget brukar göra. Redan efter nio minuter spel hade Rewan Amin en riktigt bra möjlighet att göra 1-0, Ranheims målvakt kom ut bra och kunde ta den möjligheten.

Sedan kom en del av matchen där Ranheim tog över lite, i och för sig skapade man inga riktigt bra målchanser men ÖFK hade lite svårare att ta tag i bollen och norrmännen hade här en riktigt bra period.

Men någon riktigt bra målchans hade alltså inte Ranheim, istället så började ÖFK ännu en gång spela runt bollen och till slut kunde Jerell Sellars slå in 1-0 och då hade vi spelat 39 minuter av matchen.

-Roligt att få göra mål och jag tycker att det är en bra halvlek av oss, sa den sympatiske Jerell.

ÖFK bytte ut Keita i målet och in istället med Sixten Mohlin. I övrigt kom Ludvig Fritzson, Erik Haugen in i halvtid och om vi blev imponerad av `Luddes” fina insats på Cypern så fortsatte han att spela bra i den här matchen. Kloka beslut, hård i kroppen och riktigt bra.

-Jag tycker att jag är helt okej idag. Ranheim var bra och pressade oss högt upp flera gånger, analyserade ”Ludde”.

2-0 kom från just Ludvig i den 56:e minuten och där kändes matchen avgjord. Så stabila och så bra var ÖFK.

-Det är viktigt att få med sig bra resultat i träningsmatcherna även om resultatet i sig inte betyder något. Jag tycker dessutom att vårt försvarsspel fungerade bra.

ÖFK:s tränare Ian Burchnall var även han nöjd med sitt lags insats. Han fick säkert svar på frågor som han funderat på. In i andra halvleken kom också Francis Baptiste och Henrik Bellman, båda två springer mycket och det känns som om ÖFK har ett riktigt bra lag på gång.

Vi får inte glömma bort att nykomlingarna Charlie Colkett och Thomas Ishewood kommer till det här laget. Och Ronald Mukiibi och Simon Kroon kommer till. Och Sam Mensiro. Ja ni förstår själva, det finns flera sparkapital som kommer att tillföra det här laget en hel del till.

Nu åker ÖFK till Marbella på onsdag morgon, där väntar elva dagars träningsläger och två riktigt bra träningsmatcher mot ryska Rostov och ukrainska Dynamo Kiev.