ÖFK-tv: Sam Mensiro trivs i kylan och längtar till matchen

På lördag är det dags cupmatch mot GAIS hemma på Jämtkraft Arena. Sam Mensiro är tillbaka efter sjukdom och kommer att vara redo för match.

-Ja, det ska bli roligt att spela mot GAIS. Vi är beredda på en tuff match men vi ska vinna, säger Sam två dagar före match.

Det har varit några kalla dagar i Östersund när ÖFK har tränat. Termometern har sjunkit till -15 grader på mornarna. Men ÖFK har tränat som vanligt under veckan och Sam Mensiro ser ut att må bra igen.

Sam missade den första cupmatchen borta mot Eskilsminne på grund av magproblem. Men är nu tillbaka i träning och ska vara redo för match på lördag hemma på Jämtkraft Arena.

-Ja, jag mår bra nu. Det känns bra och jag har kunnat träna denna vecka. Hela laget är redo för matchen mot GAIS och förhoppningsvis kan vi vinna mot GAIS, säger Sam.

Den första matchen i cupen vann ÖFK med 5-0 mot division I-laget Eskilsminne efter bitvis riktigt bra spel. På lördag väntar GAIS som spelar i Superettan.

-Vi tar match för match och GAIS är ett bra lag och vi måste vara fokuserade för att kunna vinna mot dem.

Matchen på lördag spelas på Jämtkraft Arena och här kan du köpa biljetter till matchen.