ÖFK-TV: Sam räds varken Norrköping eller värmen

På lördag möts ÖFK och IFK Norrköping i Allsvenskans fjärde omgång. Serieledande IFK Norrköping skrämmer dock inte Sam Mensiro och det gör inte heller värmen som just nu håller Jämtland i ett järngrepp.

-Nej då, det blir en tuff match men det ska vi klara av!

Sam Mensiro tillhör veteranerna i ÖFK och har varit med om det mesta i sin karriär. Men det är inte särskilt ofta som vädret bjuder på +27 grader och stekhett.

-Men det är inga problem, det är samma sak för bägge lagen. Det gäller bara att förbereda sig väl inför matchen och dricka mycket, säger Sam efter dagens träning på Jämtkraft Arena.

Träningen genomfördes i 26 gradig värme och solen från en klarblå himmel påverkade förstås orken hos spelarna. Och till matchdags ska det bli ännu varmare.

IFK Norrköping har startat säsongen på ett riktigt bra sätt, tre raka segrar och dessutom mot kvalificerade motstånd.

-Det är ett bra lag som är svårspelade men vi vet hur vi ska spela mot dem.

Se webb-tv intervjun med Sam Mensiro i spelaren ovan!