ÖFK-tv: Seger med 4-2 mot Rostov i en svängig match

ÖFK är fortfarande obesegrade i år. På fredagskvällen blev det seger för ÖFK med 4-2 efter en riktigt svängig match.

-Jag är nöjd med vår match, vi har kontroll över den hela tiden, menar Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

Matchen inleddes på absolut värsta sätt, redan efter 10-15 sekunder, eller vare det ännu mindre, så gjorde Rostov 1-0.

-Vi var inte riktigt med där i början, suckade Ian Burchnall.

Men det blev klart mycket bättre sedan.

Tom Pettersson nickade in kvitteringen efter 43 minuters spel på en tilltrasslad situation.

Andra halvleken började bra, Sonko Sundberg gick ut och in istället med Douglas Bergqvist. Även Jamie Hopcut kom in i paus.

2-1 till Rostov i den 60:e minuten efter lite missförstånd gjorde inte ÖFK-spelarna deppiga utan Douglas Bergqvist nickade in kvitterigen, 2-2, på en hörna tre minuter senare.

Sedan började ÖFK:s riktigt starka del av matchen, de ryska spelarna hängde inte med alls och Hosam Aiesh hade lekstuga med Rostovs backar.

-Ja, jag hoppas att alla backar drömmer mardrömmar nu, skrattade Hosam efter matchen.

Hosam var också schysst och gav bort den straff som ÖFK fick i den 70:e minuten, straffen las iskallt i mål av otroligt duktige Charlie Colkett.

Colkett var otroligt bra matchen igen.

4-2 sedan i den 89:e minuten av Jarell Sellars på en riktig delikatess.

-Ja, du gillade målet, skrattade Jarell efter matchen när han firades av sina lagkompisar.