ÖFK-tv: Sellars känner sig starkare än tidigare

Jerell Sellars deltog i några få övningar förra veckan innan han blev förkyld och fick vila från träningen. Nu är han tillbaka igen och känner sig stark och redo för hård träning.

Många trodde nog att Jerell Sellars skulle bli det stora utropstecknet i ÖFK förra säsongen. Men relativt snart hände det som inte får hända för en spelare som bygger mycket sitt spel på fart och finess. Nämligen en skada i baksida låret.

Jerell fick bara spela fem matcher, varav fyra från start innan skadan dök upp i matchen mot AFC Eskilstuna. Med rehab-träning under sommaren och stora delar av hösten fick Jerell se matcherna från sidan och följa dramatiken när ÖFK klarade sitt kontrakt.

Den här säsongen började med något enstaka träningspass för Jerell förra veckan innan en förkylning satte stopp för träning.

-Men nu känner jag mig pigg igen och tränar. Jag känner mig riktigt stark i mina ben. Startade än vad jag var förra säsongen, säger Jerell Sellars och ler.

Jerell fick, precis som de andra spelarna, ledigt i sex veckor och efter knappt två träningsveckor känns allt riktigt bra i laget.

-Alla spelare har kommit tillbaka i bra skick efter uppehållet och jag tror att vi kan prestera bättre i år än vad vi gjorde förra året.