ÖFK-tv: Simon Kroon glad att vara tillbaka i träning igen

-Det är roligt att vara igång och träna med laget igen.

Simon Kroon ler, samtidigt faller snöflingor över ÖFK:s träning på Jämtkraft Arena. ÖFK har precis genomfört sin andra gemensamma träning efter återstarten.

Simon Kroon trivs inte i kyla och snö. Han är här i Östersund för att spela fotboll och sedan en lång tid tillbaka pågår inga matcher för spelare och ledare i ÖFK.

-Alla är sugna att spela och komma igång. Men vi får ha respekt över att situationen är som den är och att vi inte får spela matcher just nu, menar Simon Kroon efter dagens träning.

ÖFK spelade sin senaste match i Svenska Cupen mot BK Häcken i början av mars och sedan dess har det nästan gått två månader utan att egentligen veta vad som ska hända med säsongen.

-Alla känner likadant, vi får hålla fokus på att vi startar 14 juni och jobba mot det. Det är ovisst och det är jobbigt. Vi får bara att acceptera att det är som det är och fokusera på det.

På dagens träning spelade ÖFK 11 mot 11 under tre korta matcher, en situation som laget inte gjort tidigare på ett tag.

-Ja, idag var det roligt att spela 11 mot 11 igen, säger Simon och ler!