ÖFK-tv: Simon Kroon om stämningen i laget

Det är mycket som händer runt ÖFK just nu både på och utanför planen. Trots allt är stämningen bra och laget är redo för den viktiga matchen mot Falkenberg på lördag.

-Vi är redo för att vinna mot Falkenberg, säger Simon Kroon.

Simon Kroon fick starta senast i matchen mot Kalmar FF, som ÖFK förlorade med 1-2. Nu väntar resa och match i Falkenberg för att möta tabellens 14:e placerade lag.

Dagens träning började med några danssteg och avslutades med lekfullt spel med boll.

-Ja, det var en rolig träning idag. Vi fick träna att röra på höfterna och det gick bra, säger Simon Kroon med ett leende.

I matchen mot Kalmar FF blev – som ni vet – Dino Islamovic utvisad och är därmed avstängd mot Falkenberg. Ett rött kort som förstås påverkade matchen.

-Förhoppningsvis kan vi få spela med fullt lag hela matchen den här gången.

Kroon blev ju också målskytt i matchen mot Kalmar FF genom att göra mål på straff.