ÖFK-tv: Simon Kroon på väg tillbaka – tränar för fullt

26 augusti 2018 spelade han sin senaste match i Allsvenskan för ÖFK. Där i den 37:e minuten blev han utbytt i matchen mot Sundsvall med skada. Sedan dess har det varit en lång väg för Simon tillbaka.

-Men nu känner jag mig redo, det är otroligt roligt att vara tillbaka, säger Simon Kroon till ÖFK-tv.

Matchen mot Sundsvall 26 augusti 2018 var alltså den sista för Kroon innan skadan. Sedan dess har det varit en lång väg tillbaka. Först var det en baksida som spökade, när han sedan började komma tillbaka från den skadan var det knät som behövde opereras.

När knäskadan var läkt och träningen såg riktigt bra ut blev han skadad igen.

-Ja, det har varit en lång period av skador. Det är nästan ett år sedan jag spelade en tävlingsmatch senast.

Hur har du orkat köra rehab under en sån lång tid?

-Jag har haft bra stöd hemma och av mina lagkompisar. Jag har kört på och jobbat för att kunna spela igen. Och nu har jag kört full fart på träningen i drygt två veckor och det känns riktigt bra.

Orken kanske inte finns där ännu. Men viljan är det inget fel på. Under många timmar har han kört utan lagkompisarna bara med hjälp av ÖFK:s fysioteam. Och nu är han alltså redo för match igen. Nästan ett år efter skadan.