ÖFK-tv: Sirius står för motståndet i morgon lördag

I morgon lördag med avspark 15.00 spelar ÖFK mot Sirius i Uppsala på Studenternas. ÖFK tränar idag på förmiddagen och reser ner under fredagskvällen till Uppsala.

-Jag tycker att Sirius är bättre nu än när vi besegrade dem i cupen, konstaterar Ian Burchnall.

Efter 0-0 mot IFK Göteborg i lördags siktar nu Ian Burchnall, tränarstaben och förstås alla spelarna i ÖFK mot en trepoängare borta mot Sirius. Men det är en tuff motståndare som väntar på den nya starttiden 15.00 på lördag. Matchen har flyttats från 16.00 till 15.00 eftersom Sverige spelar VM-bronsmatch på lördag kväll.

-Sirius besegrade IFK Norrköping nu senast med 1-0 på bortaplan och spelade riktigt riktigt bra. Jag tycker att de har ett bättre lag nu än när vi mötte dem i cupen tidigt i vintras, förklarar Ian Burchnall.

ÖFK vann som bekant mot Sirius i en match i Svenska Cupen med 3-0 och spelade riktigt bra förutom att man man gjorde tre mål. Ian och resten av ledarstaben har förstås kollat in Sirius och hur de spelar.

-Vi vet vilka styrkor de har och vilka svagheter de har. Vi vet hur vi vill spela och ska fokusera på vårt spel.

Dino Islamovic är tillbaka efter avstängningen som han hade mot IFK Göteborg. Han är förstås en viktig spelare att få tillbaka i anfallet. Men ÖFK har, oavsett skadeläget, en slagkraftig trupp som åker ner till Uppsala och matchen mot Sirius i morgon lördag med avspark 15.00.