ÖFK-tv: Sixten inför matchen mot GIF Sundsvall

Förra säsongen blev det sju matcher mellan stolparna för Sixten Mohlin i ÖFK. Nu är Sixten redo för en ny säsong och redan i morgon kan det bli han som stiger in mellan stolparna när ÖFK möter GIF Sundsvall på bortaplan.

Nu har ÖFK snart tränat i tre veckor efter decemberledigheten och intensiteten på träningarna är just nu väldigt hög och bra.

-Ja, det har smällt ordentligt framför allt den senaste veckan. Det har varit bra tempo och det är riktigt bra träningar. Det är många som är hungriga och sugna att få spela, berättar Sixten efter träningen i ÖP-hallen.

Sixten konstaterar också att truppen är bra i fas den här tiden på säsongen. Spelarna har tränat på bra under ledigheten och konditionen är det inget fel på. Tvärtom!

Sixten är en av tre målvakter i ÖFK, Andrew Mills och Aly Keita finns ju också tillgängliga i truppen. Dock är det inte troligt att Aly Keita kommer att vara tillgänglig som målvakt så här tidigt på försäsongen på grund av den axelskada som han fick i samband med landslagsspel under ledigheten.

Sixten, Aly och Andrew drillas hårt av David Preece vid ena målet. Preece försöker att variera träningen så att den inte blir enformig.

-David är duktig på det. Det är annars lätt att målvaktsträningen blir monoton och enformig.

Under förra säsongen plockade ju Preece fram tennisracket och tennisbollar för att variera träningen för sina målvakter. I morgon lördag är det premiär för spel på 11-manna plan för ÖFK och räkna med att Sixten eller Andrew, eller kanske bägge två, får chansen mellan stolparna.

Matchen mot GIF Sundsvall sänds i Dplay och startar klockan 16.00 och spelas i Nordichallen i Sundsvall. Så här gör du för att beställa matchen på Dplay!