ÖFK-tv: Spelare och ledare tillbaka efter ledigheten

ÖFK-spelare och ledare fick tre dagars ledighet i samband med uppehållet i Allsvenskan. Idag tränade laget igen och är, enligt Ian Burchnall, tränare i ÖFK, väldigt laddade inför de sista åtta matcherna i Allsvenskan 2019.

-Det var skönt med lite ledighet och möjlighet att ladda batterierna, vi tränade bra innan vi gick på ledighet och det ska bli roligt att möta Kalmar FF på lördag, säger Ian.

Många av spelarna passade på att åka hem till sina familjer för att ladda batterierna, Ian åkte hem till England och han med att träffa släkt och vänner under de tre lediga dagarna.

-Vi hade en riktigt bra träning idag, vi tränar dubbla pass i morgon tisdag. Vi har åtta viktiga matcher framför oss, Kalmar närmast och de är bra och starka. De har ju besegrat AIK också. Vi måste vara redo för att möta ett bra lag på lördag.

Hur mår spelarna psykiskt efter så många oavgjorda matcher och några förluster?

-Det är mycket som händer i klubben men vi fokuserar nu på att möta Kalmar FF och göra en bra match.