ÖFK-tv: Spelarna besökte sjukhuset i Östersund

Idag besökte ÖFK-spelare sjukhuset i Östersund och barnavdelningen där Emma, Nova, Sixten och Alex fick spela FIFA, hockeyspel och teckna med sina idoler.

-Jättekul att de är här, säger Emma som också fick göra mål på Hosam och Ronald.

Det finns många barn och ungdomar på Östersunds sjukhus som längtar efter besök på dagarna, idag fick några av dem sin önskan uppfylld när fyra spelare och Bobo Sollander besökte en av barnavdelningarna på Östersunds sjukhus.

I början var barnen lite blyga men efter några minuter blev det både FIFA-spel och spel med fotboll inne på avdelningen. Dessutom hann Ronald och Jamie med att teckna lite med barnen.

-Jätteroligt att de är här, säger Emma som passade på att fotograferas med några av spelarna.

Hosam Aiseh passade på att dela ut några fribiljetter till barnen och deras föräldrar. Sixten och Alex fick sen chansen att besegra både Hosam och Curtis på FIFA.

-Varsågoda, här är några fribiljetter till matchen mot Falkenberg, vår första hemmamatch, förklarade Hosam och delade ut biljetter till några överlyckliga barn.

-Fantastiskt roligt att få vara här, sa Ronald Mukiibi samtidigt som han släppte in ett mål till på ett skott från Alex.