ÖFK-tv studio: Hosam, Tom och Tekie inför premiären

I morgon söndag är det avspark för Allsvenskan 2019 och i vårt studioprogram har vi träffat Hosam Aiesh, Tom Pettersson och Tesfaldet Tekie inför premiären mot AIK på Friends Arena.

-Det här blir en otroligt rolig match att spela, säger Hosam Aiesh.

Just nu laddar hela fotbolls-sverige för premiären i Allsvenskan 2019. ÖFK-tv studio är en satsning där vi inför varje omgång snackar upp med gäster, statistik och grafik i vår studio.

Idag får ni träffa Hosam Aiesh, Tom Pettersson och Tesfaldet Tekie inför premiären.

-Det här blir en tuff match för oss men jag har en bra känsla, säger Tom Pettersson, lagkapten i ÖFK. Det är på tiden att vi är framme vid premiären nu. Det blir mycket folk, det blir grymt roligt att spela den här matchen.

Tesfaldet Tekie konstaterar samma sak men älskar den här utmaningen.

-Det var den tuffats matchen vi kunde få. Det kommer att bli mycket folk på läktarna. Det är fantastiskt att spela såna här matcher, det är roligt att spela såna här matcher.

Tesfaldet är medveten om att det kommer att bli tufft tryck på läktarna där stora delar av publiken kommer att heja på AIK och bua ut ÖFK:s spelare.

-Men det är ingen fara. Om de buar vet jag ju att jag har gjort något bra som spelare. Jag tänker på den här matchen men nu gäller det att vara närvarande på träningarna inför matchen. Att vara här och nu!

Hosam Aiesh har ännu inte börjat bearbeta AIK-matchen i sitt huvud, den delen tar han tag i natten innan matchen då han i sitt huvud börjar tänka på hur matchen kommer att bli och hur AIK kommer att spela.

-Det kommer att bli riktigt kul. För mig är det såna här matcher som man vill spela. Det kommer att bli en tuff match och de är svenska mästare. Vi måste komma upp en nivå och prestera en i stort sett felfri match, menar Hosam.

Vi har också träffat en AIK-supporter, Erik Emanuelsson som är lite nervös inför premiären.

-Ja, det är alltid lite pirrigt inför starten av Allsvenskan. Det blir en tuff match för oss och målsnålt tror jag.

Ni missar väl inte ÖFK-tv Premium, en ny kanal där exklusivt materiel finns tillgängligt. Kanalen kostar 39 kronor per månad och ni hittar den här: