ÖFK-tv studio: Omgång 2 – Hur ska ÖFK spela mot Falkenberg?

På söndag kommer Falkenberg på besök till Jämtkraft Arena med avspark 15.00. Här snackar vi upp matchen med analys från supporterklubben Falkarna som vill se ett ÖFK spela 3-5-2 mot Falkenberg.

Hemmapremiär i Allsvenska 2019 och ÖFK går in i matchen med en poäng efter 0-0 mot AIK nu senast på bortaplan. I dagens avsnitt av ÖFK-tv Studio möter ni Falkarnas Markus Lindberg som tycker till om den andra omgången i Allsvenskan och dessutom har han åsikter hur han tycker att ÖFK ska spela mot Falkenberg.

-Jag vill se en 3-5-2 uppställning där Dino Islamovic och Jerrel Sellars spelar på topp. I backlinjen vill jag ha Tom Pettersson, Thomas Isherwood och Ronald Mukiibi. Inga anfallare skulle komma förbi en sådan trebackslinje, menar Markus Lindberg.

Markus tror också att ett fem-mannamittfält är rätt väg att gå mot Falkenberg.

Vi tittar också på lite statistik från ÖFK:s matcher mot Falkenberg och dessutom hur det har gått för ÖFK i premiärmatcherna hemma i Allsvenskan de senaste åren – en läsning som inte är särskilt rolig.