ÖFK-tv studio: Premiär för våra studioprogram – uppsnack inför Allsvenskan

Idag är det premiär för våra studiosändningar som vi kommer att bjuda på under hela säsongen 2019. Idag snackar vi upp den allsvenska premiären tillsammans Falkarnas Markus Lindberg.

På söndag 15.00 är det avspark för Allsvenskan 2019 och ÖFK möter då AIK, de svenska mästarna 2018, på bortaplan. ÖFK storsatsar den här säsongen med tre studioprogram per vecka förutom alla andra nyheter och webb-tv inslag som vi producerar åt er.

Inför varje omgång i Allsvenskan kommer vi att ha ett studioprogram med gäster, statistik, tabell, veckans omgång med mera. I samband med varje match kommer vi att ha ett direktsänt program från arenan med gäster och uppsnack inför matchen och dessutom kommer vi att ha ett studioprogram efter varje omgång i Allsvenskan med analyser, gäster och resultat.

Idag fredag är Falkarnas Markus Lindberg på besök i studion och vi tittar på ÖFK:s träningsmatcher och dessutom på premiäromgången i Allsvenskan. Dessutom får ni träffa AIK:s Henok Goitom som berättar om sina känslor inför den allsvenska starten.

-Östersund i premiären är en svår motståndare, säger Henok.

Falkarnas Markus Lindberg tror att ÖFK kan överraska i år. Laget är absolut inte topptippade utan ses som ett mittenlag, kanske runt den sjätte-åttonde plats enligt experterna.

-Det är lika nervöst varje år inför premiären, säger Markus.