ÖFK-tv: Tekie frustrerad efter 0-0 mot Halmstad

Första gruppspelsmatchen och första poängen är klar. Men 0-0 hemma mot Halmstad var ändå inte riktigt vad spelarna i ÖFK hade hoppas på.

-Det känns lite så där nu efteråt, men jag tycker att vi ändå skapade en hel del chanser, säger Tesfaldet Tekie.

ÖFK hade bollar i stolpen, Halmstads målvakt gjorde den ena makalösa räddningen efter den andra. Men något mål behövde han inte släppa in.

-De parkerade bussen bra, satt lågt och gjorde det svårt för oss. Jag tyckte ändå att vi skapade tillräckligt med chanser för att kunna göra ett mål, förklarade Tesfaldet Tekie efter matchen.

-Vi visste att de skulle backa hemåt men vi hade bollar i stolpen, ribban och precis utanför. Så är det ibland. Nu gäller det för oss att jobba hårt i veckan och satsa på matchen mot Karlstad på lördag.

Trots att det var kallt och blåsigt så köade folk för att ta sig in på arenan. 2206 åskådare passerade vändkorsen och det här överraskade till och med spelarna.

-Ja, när vi kom in på planen såg vi att det var otroligt med folk. Jätteroligt. De höll igång hela matchen och det är bara synd att de inte fick se något mål från våran sida. Men de gav oss mycket energi, sa Tekie.