ÖFK-tv: Tekie lovar att stanna kvar i ÖFK ända till sommaren

Lördag och helg men för ÖFK-spelarna betyder det inte ledighet. Idag träning och två dagar kvar till träningsmatchen. Spelarna hade en lättare träning idag och Tesfaldet Tekie deltog i träningen och gästar vår studio. Han lovar att han blir kvar i ÖFK fram till och med sommaren.

Tekie avfärdar därmed rykten som sa att han skulle återvända till sin klubb Gent i Belgien.

-Det stämmer. Jag är stolt över att vara en del av ÖFK och jag kommer att stanna kvar i klubben tills mitt lånekontrakt går ut i sommar. Om inte GIF Sundsvall köper loss mig förstås, skojar Tekie i sändningen.

Ni får också höra vad tränaren Ian Burchnall tycker om lägret så här långt, vi diskuterar varför spelarna tränar varje dag och inte har någon ledig dag och dessutom laddar Tesfaldet Tekie och Ronald Mukiibi inför sitt jobb som expertkommentatorer vid måndagens match som direktsänds här på ÖFK:s hemsida och via våra sociala medier.