ÖFK-tv: Tesfaldet Tekie har en match kvar på kontraktet

Tesfaldet Tekie kom till ÖFK på lån från Belgiska klubben Gent. Lånekontraktet var på 18 månader och nu är den tiden över.

-Det återstår bara en match, sedan ska jag återvända till Belgien, säger Tesfaldet i en lång intervju.

Han blev snabbt en publikfavorit i ÖFK. Hans kvicka steg, snabba speluppfattning och finter. Han fick snabbt ett stort förtroende från Graham Potter och hans tränarstab och när Ian Burchnall tog över förra sommaren fortsatte Tesfaldet att vara en startspelare.

-Jag har trivts väldigt bra i ÖFK. Det har varit en härlig tid i mitt liv, berättar Tesfaldet i en intervju med ÖFK-tv. Jag har hela tiden vetat att jag skulle återvända till Gent efter den här låneperioden så att jag har varit inställd på det, säger han.

Gent har precis fått en ny tränare och Tess återvänder nu till Belgien och hoppas att spela till sig en plats i laget.

-Nu hoppas jag bara att jag får starta i matchen mot Sundsvall och att vi avslutar med en seger.