ÖFK-tv: Tom om tankarna inför AIK-matchen

ÖFK:s lagkapten Tom Pettersson gick av planen på Borås Arena med huvudet nedsänkt. Besviken över förlusten men efter dagens träning sken han upp.

-Skönt att vara tillbaka på planen igen, menar Tom efter en dags ledighet.

Efter matchen i måndags mot Elfsborg på bortaplan reste laget hem på tisdagen, spelarna fick sedan ledigt på onsdagen för att vara på tillbaka på Jämtkraft Arena och träning idag torsdag.

-Det är skönt att träna igen och vara igång efter matchen mot Elfsborg. Skönt att mitt lag vann spelet här på slutet av träningen, det gläds man åt, säger Tom och ler.

När spelet har hackat för ÖFK den senaste tiden och med så unga spelare i truppen är det ännu viktigare att Tom stiger fram som den ålderman han är (29 år) och dessutom är han ju lagkapten.

-Nu är man ju nästan äldst i truppen och det är förstås viktigt att jag tar ansvar och pushar på de yngre spelarna. Det har varit tungt efter förlusten mot Elfsborg men vi kan inte deppa ihop för det utan nu gäller det att nu har vi AIK på söndag och det gäller att vara redo för den matchen, säger Tom Pettersson.