ÖFK-tv: Tom om vikten av att se positivt på saker och ting

Idag tränade ÖFK för fullt på Jämtkraft Arena efter någon dags ledighet. Träningen bjöd på mängder av skratt och ni som tror att det var ledsna miner tror helt fel.

-Det gäller att se saker och ting från den positiva sidan, menar Tom Pettersson, lagkapten i ÖFK.

Förlusten mot Helsingborg är några dagar borta nu. Trots att det är landslagsuppehåll är fokus redan nu på matchen mot Kalmar FF på hemmaplan lördag 14 september.

Regnet öser ner och temperaturen ligger stadigt på tio grader när spelarna i ÖFK springer ut på konstgräset på Jämtkraft Arena. Ian Burchnall och Joe Sargison tillsammans med övriga i ledarteamet kör hårt med spelarna i drygt 1,5 timme i regnet.

-Det gäller att hitta positiva saker nu när det går tungt resultatmässigt. Det går inte att gräva ner sig utan det gäller att jobba hårt och vi i gruppen vet ju att vi har bra kvalitéer och då gäller det att jobba för det, säger Tom Pettersson, lagkapten i ÖFK.

När träningen är avslutad och vi ska prata med honom står han och diskuterar med Francis Baptiste om en spelsekvens. Tom förklarar, Francis frågor och Tom förklarar igen. Allt slutar med att de båda ler och klappar om varandra.

Finns det någon spelare i laget som när det känns lite tungt kan bjuda på ett skratt och få er andra att skratta?

-Ja, det finns det. Titta på en kille som Andrew Mills, han får inte mycket speltid men bjuder alltid på ett skratt. Killar som han är otroligt viktiga att ha i ett lag, förklarar Tom.

Se intervjun med Tom Pettersson i spelaren här ovan!