ÖFK-tv: Tom Pettersson inför cupmatchen mot Karlstad

I morgon lördag klockan 14.00 är det dags för ÖFK att spela andra omgången av Svenska Cupens gruppspel och match mot division I-laget Karlstad.

-Det blir gott att spela match igen. Det var ju inte så kul match den första, säger Tom Pettersson.

0-0 i första omgången mot Halmstad trots ett massivt spelövertag mot superettanlaget. Nu väntar ett division 1-lag på andra sidan.

-De har ju säkert sett den första matchen som vi spelade och kommer nog att ligga väldigt lågt. Om vi inte gör saker och bättre blir det svårt för oss att göra mål, konstaterar Tom Pettersson, lagkaptenen i ÖFK.

I tidigare matcher har ÖFK, när de haft massivt spelövertag, gått ner till en tvåbackslinje och Tom Pettersson har då gått på offensiven.

-Ja, det kanske jag får göra, säger Tom och småler. Finns det läge så kommer jag att avancera.

Mot Halmstad hade ÖFK ett tiotal riktigt bra chanser men svårt att göra mål. Och inte mycket talar för att Karlstad kommer att bjuda på offensivt spel mot ett ÖFK som brukar ha ett stort spelövertag mot de flesta lagen de möter.

-Det blir ännu tuffare när vi inte följer våran matchplan. De kommer att ge allt i den här matchen, konstaterar Tom.

Laget tränar på förmiddagen idag och rester sedan till Stockholm med flyg för att sedan åka buss till Karlstad.

Matchen spelas på lördag med start klockan 14.00.