ÖFK-tv: Tom vet hur Kalmar FF ska besegras

På lördag klockan 16.00 är det dags för ÖFK att ta emot Kalmar FF på Jämtkraft Arena. Lagkaptenen Tom Pettersson är hemlighetsfull inför matchen.

-Vi vet hur vi ska besegra Kalmar, men jag säger inte hur.

Matchen mot Kalmar FF är otroligt viktig för bägge lagen. En seger i den här matchen kan göra att det lag som tar poängen kan släppa att titta neråt i tabellen. Spelarna i ÖFK har haft tre dagar ledigt under landslagsuppehållet och längtar nu efter att få spela match igen.

-Det var skönt att få tre dagar helt utan att tänka på fotboll men nu längtar man tills att spela match igen. Det ska bli roligt att möta Kalmar FF här hemma, säger ÖFK:s lagkapten Tom Pettersson.

Kalmar FF har – precis som ÖFK – haft en seger på de tio senaste matcherna i Allsvenskan. Kalmar släpper visserligen in fler mål än ÖFK de tio senaste matcherna men har gjort lika många mål framåt som ÖFK, sju stycken.

-Vi har haft bra träningar förra veckan och den här veckan. Vi har diskuterat hur vi ska besegra Kalmar FF och vi har en mängd olika sätt att göra det på. Men jag tänker inte tala om hur vi tänker göra det, säger Tom och ler lite finurligt.

Titta på tv-inslaget här ovan och hör Tom berätta vem som är bäst på kortspel i laget!