ÖFK-tv: Träffa Alex Purver – testspelare denna vecka

När ÖFK träningsspelade mot GIF Sundsvall i torsdags fanns en testspelare med som fick 90 minuters speltid, Alex Purver. Tanken var att han skulle åka hem i måndags men nu stannar han kvar ett tag till.

-Jag ska träna med laget denna vecka och sedan får vi se, säger 23-åringen.

Alex Purver är en central mittfältare och i matchen mot GIF Sundsvall hade han en roll som Tesfaldet Tekie tidigare hade. Han spelade 90 minuter och gjorde en bra insats enligt många. ÖFK:s tränare Ian Burchnall tyckte att Purver verkade intressant och frågade om han kunde stanna ett tag till.

-Ja, vi får se vad som händer. Nu tränar jag med laget denna vecka och sedan vet jag inte vad som händer. Men det är trevliga killar och det är roligt att vara här i Östersund, berättar Alex efter måndagens träning.

Alex har ett förflutet i Leeds United, han spelade med klubbens U18 och U23-lag men har också varit utlånad till Guiseley i England. Men nu är han alltså här i Östersund och provspelar.