ÖFK-tv: Träffa Dino dagen efter 3-0 segern

I går söndag vann ÖFK över Sirius med 3-0 i Svenska Cupens gruppspel. Dagen efter segern träffar vi tvåmålsskytten Dino Islamovic.

-Det var en skön seger, vi visade att vi är bättre än vad vi var i matchen mot Karlstad, menar Dino.

0-0 i första matchen mot Halmstad följdes upp med en förlust, 2-3 borta mot Karlstad. Och cupäventyret för ÖFK avslutades med en seger, 3-0 mot Allsvenska Sirius.

Segern räckte inte för att ÖFK skulle ta sig vidare i cupen utan istället var det Halmstad som vann gruppen och gick till kvartsfinal.

För ÖFK:s del var det viktigt att visa, för sig själv och förstås också fansen, att de kan spela bra och visa att matchen mot Karlstad bara var en tillfällighet.

-Jag tycker att det gick jättebra, vi spelade som ett lag och kämpade för varandra. Vi visade karaktär, förklarar Dino.

Det var många trötta kroppar efter matchen, Dino själv fick behandling direkt efter matchen. Men mest i förebyggande syfte, kylan och snön gjorde att det inte var lätt att hantera bollen på plastgräset.

-Nej, det var svårt. Det var jobbigt att veta hur bollen skulle studsa och vid några tillfällen stack bollen iväg för mig.

Dino gjorde själv två mål, 2-0-målet var en delikatess till passning från Ravel Morrison där Dino bara behövde sätta dit pannan. Ravel startade målskyttet för ÖFK:s del med ett snyggt 1-0-mål redan innan paus.

-Jag tyckte att det fungerade bra mellan Ravel och mig. Vi hittade varandra bra och det var roligt att spela fotboll.

Nu väntar uppladdning inför AIK-matchen, premiären i Allsvenskan som är på bortaplan 31 mars.

-Det är lång tid tills dess. Vi ska träna hårt fram till den matchen och det är en del grejer som vi ska träna på, förklarar Dino.

ÖFK har en träningsmatch inplanerad mot Molde helgen före premiären mot AIK. Den matchen spelas på bortaplan.