ÖFK-tv: Träffa Joe Sargison – ny assisterande tränare i ÖFK

Träffa ÖFK:s nya assisterande tränare, Joe Sargison. 45-åringen från England landade idag och deltog vid sidan om på dagens träning.

-Jätteroligt att vara här. Det ska bli kul att jobba tillsammans med Ian Burchnall och övriga i laget, säger Joe.

Ian och Joe jobbade tillsammans under sin tid i Leeds och har sedan dess haft kontakt med varandra. Den senaste tiden har Joe Sargison jobbat inom det engelska fotbollförbundet, FA tillsammans med en mängd tränare och sedan fick han ett samtal från Östersund och Ian.

-Östersund är känt i England efter spelet i Europa och Graham Potters framgångar med laget. Jag har inte sett särskilt många matcher med ÖFK men ska nu tillsammans med Ian sätta mig in i laget och spelarna. Det ska bli otroligt roligt att jobba med ÖFK framöver.

Se webb-tv inslaget i spelaren ovan!