ÖFK-tv: Träffa Regina – ÖFK:s kanske största supporter

Regina Reif är troligen en av ÖFK:s största supporters. Sedan några år tillbaka är hon en del av supporterklubben Falkarnas gäng och trots att hon bor i Tyskland och München har hon ÖFK närmast sitt hjärta.

-ÖFK betyder otroligt mycket för mig. Nästan allt faktiskt, säger hon när hon besökte Jämtkraft Arena och gårdagens träning.

Regina Reif är bosatt i München men efter en tågluff-tur runt om i Skandinavien för några år sedan blev favoritstället Jämtland och Östersund. När hon sedan fick se ÖFK spela i en match i Göteborg så var hon såld. Och sedan fyra år tillbaka har hon följt laget både framför datorn i Tyskland men också på plats på olika arenor.

-Jag såg alla matcherna i gruppspelet i Europa men jag har också följt laget här i Sverige. Jag var och såg matchen i Borås, nu är jag här i Östersund några dagar och sedan åker jag till Helsingborg och ska se ÖFK spela där nere, säger Regina.

Regina pratar svenska flytande efter några studier på folkhögskola i München och dessutom har hon lärt sig mer svenska efter all kontakt med ÖFK-fansen.

-Falkarna och ÖFK är som ett hem för mig. Jag älskar ÖFK:s sätt att spela fotboll och klubbens supportrar. Det är fantastiskt att få följa laget trots att jag bor i München.

Favoritspelarna har alltid varit Jamie Hopcut och nu också Thomas Isherwood. I går torsdag ordnade ÖFK så att Regina efter träningen sätta sig ner på läktaren och prata en lång stund med Jamie Hopcut. Och därefter fick hon stå och prata en lång stund med Thomas – som har ett förflutet i Bayern München.

-Otroligt roligt att få träffa och prata med de här spelarna. De är så trevliga, säger en överlycklig Regina när hon lämnar Jämtkraft Arena.

Med sig i väskan har hon signerade tröjor där hon nu har både Jamie Hopcuts autograf och Thomas Isherwoods autograf. På söndag står hon tillsammans med Falkarna på Norra och håll utkik framöver efter Falk-flaggan där det står Falkarna München. Då vet ni att Regina är på plats på matchen.