ÖFK-tv: Träning i Kalmar avklarad – spelarna redo

I morgon söndag spelar ÖFK borta mot Kalmar FF på Guldfågeln Arena. Idag tränade laget lätt på naturgräs strax bredvid arenan. Hör Ian Burchnall om läget i laget och hur ÖFK ska besegra Kalmar FF.

Matchen mot Kalmar FF i morgon kan innebära att ÖFK tar sin tredje raka seger i årets Allsvenska, men det har varit tuffa matcher nere i Kalmar för ÖFK sedan laget tog sig upp till Allsvenskan. Två förluster och en oavgjord (förra säsongen) är ÖFK:s facit i Kalmar mot Kalmar FF.

-Kalmar har bara förlorat en match den här säsongen och är ett starkt lag. Visst har de några oavgjorda matcher men de är starka, förklarar Ian Burchnall efter ÖFK:s träning i Kalmar.

På plats i Kalmar är inte Aly Keita, ÖFK:s första målvakt så här långt denna säsong, gjorde illa sig i matchen mot Helsingborg och har kört rehab under veckans träningar. Istället är det Sixten Mohlin och reservmålvakten Kelland Absolom som är de två målvakterna som laget förfogar över i Kalmar.

Träningen som genomfördes idag var av det lättare slaget och laddningen inför matchen mot Kalmar FF har nu börjat på allvar. Matchen spelas på Guldfågeln Arena med avspark klockan 15.00 i morgon söndag.

Gå in och kolla på webb-tv sändningen ovan och se resultat, tabell och statistik inför matchen mot Kalmar FF.

ÖFK-tv sänder live med laguppställning och intervjuer med start cirka 14.15 på vår hemsida och på våra sociala medier.