ÖFK-tv: Tre nyförvärv och en testspelare beskrivs av Ian

ÖFK har på kort tid skrivit kontrakt med tre nya spelare som har anslutit till spelartruppen. I dag berättar Ian Burchnall, tränare i ÖFK om spelarna och och deras styrkor. Dessutom pratar Ian om testspelaren från Ängelholm.

Blair Turgott, Alex Purver och Nebiyou Perry har alla på kort tid anslutit till ÖFK och flyttat till Östersund. Noggrann scouting av ledarstaben i ÖFK har gjort att dessa spelare nu har kommit till klubben.

-Alex Purver imponerade på den trayout som vi hade under sommaruppehållet och har en ledarstil som vi behöver i laget. Perry och Turgott är unga spelare som har framtiden för sig, förklarar Ian Burchnall.

Ingen av de tre nuförvärven får spela i det första mötet mot IFK Norrköping på söndag hemma på Jämtkraft Arena. Transferfönstret i Sverige öppnar efter helgen och sedan är de fria att spela för ÖFK.

-Jag tror att några av de nya spelarna behöver någon eller några veckors träning för att komma in i laget eftersom de inte har haft säsong nu. Men vi har tålamod med de här spelarna, säger Ian.

ÖFK har också en testspelare på plats denna vecka, Assad Al Hamlawi från divison 2 laget Ängelholm. Assad är 18 år, anfallare och har så här långt i division 2 västra Götaland gjort 13 mål på 14 matcher i topplaget Ängelholm.

-Vi har bjudit in honom och vill se vad han går för och då är det perfekt att han kan vara med och träna med oss denna vecka.