ÖFK-tv: -Trist att vi inte får spela några matcher

ÖFK fortsätter att träna som planerat i väntan på besked om när Allsvenskan kommer att dra igång.

-Det är klart att det är tråkigt att vi inte får spela några tävlingsmatcher, men vi fortsätter att träna på, säger Felix Hörberg i ÖFK.

Den ursprungliga planen är att Allsvenskan ska starta den 5 april för ÖFK:s del med hemmamatch mot Mjällby. Men det mesta talar för att det inte blir så på grund av Coronaviruset.

-Det är en konstig situation för oss alla, vi vet inte när tävlingssäsongen drar igång. Fram till att vi vet när serien startar så fortsätter vi att träna, säger Felix Hörberg efter dagens träning på Jämtkraft Arena.

ÖFK:s medicinska team har tillsammans med ledargänget tagit beslut att ÖFK ska fortsätta att träna tills vidare. Ordern till spelarna är att stanna hemma om en spelare eller ledare känner sig förkyld eller har ont halsen.

För spelarna gäller det nu att fortsätta träna ett tag ytterligare innan vi vet när den Allsvenska säsongen ska starta.