ÖFK-tv: Turgott älskar värmen och lägret i Faro

En av spelarna som kom in i sommarfönstret var Blair Turgott. Efter sju månader i ÖFK börjar han nu hitta sin roll och sitt spel.

-Det har varit lärorikt och en bra tid. Jag utvecklas hela tiden, säger Blair efter dagens träning.

Blair Turgott hann med att spela 12 matcher för ÖFK i höstas i Allsvenskan, sju av dem var inhopp och han hann dessutom med att göra både mål och assist för sin nya klubb.

På plats i Portugal syns det att Blair har en stor spelglädje, han kämpar och sliter. Han var en av de spelarna som var kvar sist på träningsplanen efter träningen.

-Det är underbart väder och riktigt bra plan. Det är bra för oss spelare att vara här och förbereda oss inför säsongen.

Blair Turgott är en utpräglad anfallare, de inhopp och starter som han har gjort har varit i anfallet med en uppgift, att göra mål.

-Det har varit en stor omställning för mig att komma till Sverige, tempot är lite långsammare i Sverige jämfört med i England. Men här i Sverige måste man vara lite smartare i spelet. Man måste tänka hela tiden.

Under de här sju månaderna menar Blair att han blivit en bättre fotbollsspelare och starkare. Men det finns hela tiden saker som kan förbättras.

-Jag försöker att förbättra mig hela tiden, det gäller att träna hårt och jobba tillsammans med laget.