ÖFK-tv: Två mål för Francis i match mot Ytterhogdal

Dagen efter segern över Sirius i Svenska Cupen spelade ÖFK en träningsmatch mot Ytterhogdal. ÖFK:s lag bestod av spelare som inte deltog i matchen mot Sirius. ÖFK vann över division 2-laget Ytterhogdal med 3-0.

ÖFK har nu många spelare i truppen och som ett led i att alla ska få möjlighet att få speltid i matchsituationer har klubben börjat prata med Ytterhogdal om träningsmatcher. I dag genomfördes en sådan match på Jämtkraft Arena och divison 2-klubben Ytterhogdal ställde upp med ett riktigt bra lag.

ÖFK ställde upp med bland annat Francis Baptiste, Noah Sonko Sundberg, Henrik Bellman, Alhaji Gero, Patrick Kpozo, Douglas Bergqvist, Robin Wikberg, Isac Häggman, Gustav Wikstrand.

ÖFK vann matchen, som spelades 2×35 minuter, med 3-0 efter två mål av Francis Baptiste och ett mål av Alhaji Gero.

-Jätteroligt att få mycket speltid, jag är nöjd med min insats och roligt att få göra mål också, förklarar Francis Baptiste efter matchen.

Baptiste anlände till Östersund den 6 januari och har nu nästan varit här i två månader. Tiden i Östersund har varit bra och han tycker själv att han börjar komma in i gänget.

-Jag umgås en hel del med Charlie Colkett och Ravel Morrison. Charlie och jag kommer ju från samma del av London och vi försöker att hitta på saker och ting på kvällarna, berättar den 19-årige Francis.

Ännu så länge har det bara blivit några inhopp i de matcher som ÖFK har spelat men unge Baptiste vet att hans tid kommer och då ska han vara redo.

-Jag är fortfarande ung och fortsätter att jobba på.

Och det arbetet belönades med två mål i matchen mot Ytterhogdal.