ÖFK-tv: Vi får det tufft från första minuten av matchen

I första minuten blir Tom Pettersson skadad och samtidigt som han får behandling för sin skada passar Hammarby på att göra 1-0. Till slut vinner Hammarby med 4-0 i en match som ÖFK snabbt vill och bör glömma.

-Vi får det tufft från första minuten och sedan reser vi oss inte, menar Ian Burchnall.

Nej, det blev ingen stor dag på Tele 2 Arena för ÖFK mot Hammarby. Tom Petterssons skada kom olyckligt, det är för övrigt samma fot som han haft problem med tidigare i vår.

0-1 tidigt i matchen och sedan kom 0-2 strax därefter. 0-3 kom i den 29:e minuten och sedan var matchen över för ÖFK:s del.

-En besvikelse för oss. Vi hade en gameplan och efter vår start var det svårt att vända detta. Deras 3-0 mål kom till efter att Charlie (Colkett) blev knuffad och då är matchen i princip över för vår del.

Ian säger samtidigt att den händelsen inte påverkar att ÖFK förlorade matchen, Hammarby var helt klart bättre i allt och i halvtid manade Ian på sina spelare att börja visa karaktär.

-En bra spelare och ett bra lag kan alltid visa karaktär, även när det går dåligt. Spelarna gav inte upp, vi var bättre i andra halvleken men det här är en besvikelse.

Nu gäller det för ÖFK att bita ihop och komma igen. På måndag kommer Örebro på besök och då är tanken att ÖFK ska visa sina fans att förlusten mot Hammarby bara var en tillfällighet.

-Vi får inte heller glömma att vi på nio matcher bara har förlorat två, mot Malmö och mot Hammarby. Det är de övriga sju matcherna som vi måste komma ihåg.