ÖFK vann årets första träningsmatch

Säsongen är igång för Östersunds FK.

Under måndagen var det dags för årets första träningsmatch.

ÖFK besegrade det kinesiska superligalaget Henan Jianye med 1–0 i en match som spelades i Larnaca.

Det var en match där ÖFK tog hand om taktpinnen direkt och radade upp chanser första 20 minuterna. Bland annat träffade man ribban två gånger.

Dino Islamovic var det som fick sätta 1–0 på en nick efter 18 minuters spel och det skulle också visa sig bli slutresultatet.

Det kinesiska laget bytte i stort sett hela laget till den andra halvlek och de fick också mer att säga till om på planen. Men ÖFK:s försvar var stabilt och gjorde jobbar framför sin målvakt.

Aly Keita stod den första halvlek och medan Sixten Mohlin stod den andra.

– Det var en ganska lugn dag på jobbet, sa Aly Keita.

Rewan Amin var en av spelarna som fick spela 90 minuter denna måndag och han gjorde en riktigt bra insats.

– Det kändes bra, men visst var man liten sliten på slutet, sa Amin.

Under första halvlek var han inblandad i mycket av anfallsspelet.

– Jag är inte överraskad att vi spelade så bra i första halvlek. Det är visserligen tidigt på säsongen, men vi har ett bra lag. Vi hade ju faktiskt kunna ledat med 3–0 efter första halvlek. Det var i alla fall skönt att vi kunde börja säsongen så här bra, sa Redan Amin.