ÖFK vann på bortaplan mot Eskilstuna

Det blev seger för ÖFK när man gästade AFC Eskilstuna på Tunavallen under onsdagskvällen. Resultatet skrevs till 0-1 och det är ÖFK:s andra seger för säsongen.

AFC öppnade matchen starkt och tog kommandot från start i matchen men det var ÖFK som stod för de riktiga chanserna och tog också ledningen i den tjugotredje minuten genom Dino Islamovic på en fin passning från Tesfaldet Tekie. Strax innan halvtid tvingades Jerell Sellars utgå på grund av skada till förmån för Ludvig Frtizson. Sellars hade fram tills dess varit företagsam och visat framfötterna i matchen. I halvtid var ställningen 0-1 och ÖFK i ledningen.

Andra halvlek fortsatte med AFC som höll i taktpinnen men chanserna lyste med sin frånvaro. I minut femtionio tvingades ÖFK till sitt andra byte på grund av skada. Denna gång var det Ravel Morrison som haltade av planen och han ersattes av Charlie Colkett. I andra halvlek var det AFC som pressade mest och men det orangeklädda hemmalaget kom inte närmare än till ett par halvchanser, trots ordentlig press på slutet.